آموزش مفاهیم اولیه فارکس

بازار فارکس یکی از بازارهای مالی است که هواداران زیادی دارد چون سودی که می توان از آن کسب کرد بسیار زیاد است. این بازار در واقع بزرگترین بازار مالی محسوب می شود چون حجم معاملات روزانه در آن به میلیاردها دلار می رسد. در این مقاله در خصوص آموزش مفاهیم اولیه فارکس صحبت می کنیم.

بازار فارکس، بازاری است که در آن افراد به خرید و فروش ارزهای خارجی مشغول هستند و از این طریق سعی دارند تا سودی بدست آورند. فارکس در واقع مخفف دو کلمه خارجی Foreign  و Exchange می باشد که به معنای مبادله ارز خارجی می باشد.

در این بازار افراد ارزی را خریداری می کنند که فکر می کنند ارزش آن پس از مدتی بالاتر خواهد رفت و از این طریق کسب سود می کنند.

برای مثال اگر فردی به این نتیجه برسد که تا چند روز آینده ارزش پوند در برابر دلار بالاتر خواهد رفت به سراغ جفت ارز پوند/دلار خواهد رفت و سعی می کند که این جفت ارز را خریداری کند.

اگر حدس این فرد سرمایه گذار درست دربیاید و ارزش پوند در برابر دلار بالاتر برود، این فرد سود خواهد کرد و اگر قضیه برعکس بشود یعنی ارزش پوند در برابر دلار پایین بیاید،ضرر خواهد نمود.

البته در بازار فارکس فقط ارز خارجی خرید و فروش نمی شود و تقریبا هر چیز دیگری که به ذهن شما برسد نیز در این بازار پرنوسان معامله می شود.

ریسک های بازار فارکس

در این معامله بشکه های نفت، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی، سهام داوجونز، طلا و نقره و دیگر چیزها نیز معامله می شود. فردی که این بتواند در این بازار به خوبی تحلیل کند، می تواند به سود بسیار خوبی دست یابد.

بازار فارکس به دلایلی یکی از بازارهای با ریسک بالا است و به همین دلیل آموزش دیدن در آن از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از ریسک ها به دلیل خود بازار فارکس است. بازار فارکس مانند همه بازارهای مالی دیگر دارای نوسان است و به همین دلیل ریسک خودش را دارد.

دلیل دیگر ریسک بالای بازار فارکس، وجود اهرم یا لوریج است. اهرم چیزی است که افراد با آن می توانند در بازار فارکس، چندین برابر بیشتر از موجودی واقعی حسابشان معامله کنند.

برای مثال اگر شما در حساب خود 50 دلار پول داشته باشید، با اهرم 1:100 می توانید تا 100 برابر بیشتر یعنی مبلغ 5000 دلار معامله انجام دهید. اهرم هر چقدر سود بیشتری به شما می دهد به همان اندازه هم ضرر بیشتری به شما می زند. دلایل دیگری هم برای بالا بودن ریسک بالای فارکس وجود دارد(ارجاع شود به مقاله ریسک های بازار فارکس چیست).

به خاطر ریسک بالای فارکس، افرادی که می خواهند در این بازار معاملات خوبی را انجام دهند حتما باید دوره های آموزشی را بگذرانند یا حداقل این که با خواندن مقالات و کتاب، دانش خود را در زمینه بازار فارکس بالا ببرند. بدون آموزش دیدن ممکن است شخص به سرعت سرمایه خود را از دست بدهد و یا مرتکب ضرر زیادی شود.

در این میان آموزش مفاهیم اولیه در میان روند آموزشی فارکس نقش ویژه ای دارد و در واقع سنگ بنای آموزش بازار فارکس است. در این مقاله می خواهیم برای شما به مفاهیم اولیه فارکس بپردازیم. با ما همراه باشید.

اهمیت آموزش مفاهیم اولیه فارکس

حتما همه شما این ضرب المثل معروف را شنیده اید: “خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج”. این ضرب المثل نشان دهنده این است که ریشه و بنیان هر چیزی مهم ترین بخش وجودی آن است و اگر بنیان چیزی(مانند یک ساختمان)درست گذاشته نشود نتیجه کار هم اصلا خوب نخواهد بود.

مفاهیم اولیه، همان خشت اول یا سنگ بنای آموزش کل فارکس هستند. کسی که مفاهیم اولیه را به درستی یاد بگیرد به خوبی خواهد توانست تحلیل ها و آنالیزهای فارکس را نیز درک کند و بازار فارکس را به خوبی درک کند و کسی هم که مفاهیم اولیه را به خوبی یاد نگیرد در آخر درک خوبی از فارکس نخواهد داشت.

مفاهیم اولیه یعنی چیزهایی ضروری که هر سرمایه گذار باید به خوبی آنها را یاد بگیرد. برای این که بتوانید به خوبی در فارکس معامله کنید باید این مفاهیم را به خوبی یاد بگیرید و روی آنها کار کنید تا به طور کامل در ذهنتان ثبت شود و دیگر آنها را فراموش نکنید.

شما بعدها به میزان بسیار زیادی از آنها استفاده خواهید کرد و باید به خوبی با آنها آشنا باشید. هر مقاله آموزشی که بخواهید در بازار مالی فارکس بخوانید دارای مفاهیم اولیه خواهید بود و در نتیجه برای فهمیدن مقالات و تحلیل ها و گزارش ها باید به خوبی مفاهیم اولیه را یاد گرفته باشید.

مفاهیم اولیه فارکس شامل جفت ارزها، ارز پایه، ارز متقابل، نمادها(سمبل ها)، لات، پیپ، بونس، ریبیت، بالانس، ارزهای اصلی و فرعی، قیمت فروش، قیمت خرید، اهرم، مارجین، اسپرد، پوزیشن و دیگر مفاهیم می باشد که شما باید همه آنها را به خوبی یاد بگیرید و به خوبی با آنها آشنا شوید.

کاربرد آموزش مفاهیم اولیه فارکس

آموزش مفاهیم اولیه فارکس کاربردهای زیادی دارد. ما در این مقاله شما را با چند کاربرد مفاهیم اولیه آشنا خواهیم کرد.

1.شناخت کلی بازار فارکس

زمانی که شما با مفاهیم اولیه فارکس آشنا شوید در واقع در حال آشنا شدن با کلیت بازار فارکس هستید. این که بازار فارکس چیست، چه چیزی در آن معامله می شود و بر اساس چه مفاهیمی تعریف می شود را شما همه از طریق مفاهیم اولیه فارکس درک خواهید کرد.

برای مثال وقتی شما مفهوم جفت ارز در فارکس را به طور کامل بفهمید، دیگر کاملا خواهید فهمید که خرید و فروش در فارکس به چه شکل انجام می شود و وقتی انواع جفت ارزها را به خوبی بشناسید دیگر کلیت بازار بورس را به خوبی درک کرده اید.

شما خواهید دانست که یک ارز در بازار فارکس چگونه خریداری می شود و چگونه فروخته می شود و هم چنین درک خواهید کرد که نقش کارگزاری ها در این میان چیست.

شما خواهید فهمید که چگونه باید از اهرم باید استفاده کنید، چگونه باید اهرم را مدیریت کنید و بسیاری از مسائل دیگر را خواهید فهمید که پایه و اساس کار شما در فارکس می باشد.

2.آمادگی برای تحلیل روندهای بازار فارکس

مهم ترین چیز در بازار فارکس این است که بتوانید روند و جریان بازار فارکس را تحلیل کنید. شما باید بتوانید به خوبی بتوانید تشخیص دهید که قیمت ارزها چگونه تغییر می کنند تا بتوانید معامله خوبی را انجام دهید. وقتی مفاهیم اولیه فارکس را به خوبی درک کرده باشید آن گاه ذهن شما به خوبی آمادگی درک و فهم تحلیل ها را هم خواهد داشت. تحلیل های مختلفی در بازار فارکس وجود دارد که شما برای درک آنها نیاز دارید که مفاهیم اولیه را به خوبی یاد گرفته باشید.

3.خواندن مقالات و مطالب آموزشی

خیلی از اوقات شما در اینترنت مطالب و مقالاتی آموزشی را درباره فارکس مشاهده می کنید که تمایل پیدا می کنید آنها را بخوانید. برای خواندن و البته درک این مقالات شما باید به خوبی مفاهیم اولیه فارکس را درک کرده باشید. در غیر این صورت شما نمی توانید مقالات آموزشی فارکس را به خوبی درک کنید و یاد بگیرید.

بهترین آموزش مفاهیم اولیه فارکس

تا اینجا دانستید که مفاهیم اولیه فارکس از اهمیت زیادی دارند و آموزش مفاهیم اولیه فارکس باید به خوبی انجام شود. اما سوال اینجاست که به چه شکلی می توان بهترین آموزش مفاهیم اولیه فارکس را انجام داد و چه کسی می تواند این کار را انجام دهد.

برای این که کسی بتواند بهترین آموزش مفاهیم اولیه فارکس را ارائه دهد باید به چند نکته توجه داشته باشد که ما آنها را در زیر برای شما بیان خواهیم کرد :

1.آموزش به زبانی ساده و شیوا

استفاده از کلمات سخت و سنگین همواره کار آموزش را سخت می کند و فرد یا مجموعه ای که قصد آموزش را دارد باید این نکته را به خوبی در نظر بگیرد.

این قضیه درباره آموزش مفاهمی اولیه فارکس نیز برقرار است و این مفاهیم باید به زبانی ساده و شیوا به دانش آموزان فارکس آموزش داده شود. آموزش این مفاهیم باید به گونه ای باشد که همه افراد بتوانند به راحتی آنها را درک کنند و به خوبی فرا بگیرند.

2.آموزش پیوسته و آرام

عجله همواره همه چیز را خراب می کند و برای همین است که آموزش مسائل فارکس هم به آرامی و با پیوستگی انجام شود تا به خوبی در ذهن مخاطب جای بگیرد. آموزش مفاهیم اولیه باید به خوبی و به آرامی انجام شود تا هیچگاه از ذهن مخاطب بیرون نرود و آنها را فراموش نکند.

کسانی که مشغول آموزش مفاهیم فارکس هستند باید حتما این نکته را در نظر داشته باشند و در آموزش های خود مخصوصا مفاهیم اولیه فارکس عجله به خرج ندهند. آموزش باید مرحله به مرحله جلو برود و همه جوانب آن به خوبی آموزش داده شود تا هیچ گونه نقطه مبهمی درباره آنها وجود نداشته باشد.

3.آموزش همراه با مثال و نمونه

آموزشی موفق است که با مثال های گوناگونی همراه باشد تا فرد بتواند به خوبی آن را بفهمد و درک کند. مفاهیم اولیه حتما باید در کنار مثال ها و نمونه های گوناگون ارائه شوند تا شخصی که آموزش ببیند بتواند به خوبی بفهمد که این مفاهیم در بازار فارکس چه کاربردی دارند.

مجموعه ها و اشخاص زیادی هستند که در حال آموزش مسائل فارکس هستند و مسلما آموزش مفاهیم اولیه فارکس را نیز انجام می دهند. این افراد و مجموعه ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که جمعیت مخاطبشان کیست و همه موارد آموزشی را در نظر بگیرند تا بتوانند بهترین آموزش ها را ارائه کنند.

پس نتیجه این شد که افراد و مجموعه هایی که می خواهند بهترین آموزش مفاهیم اولیه فارکس را داشته باشند باید زبانی ساده و در عین حال شیوا را برای خود انتخاب کنند و از آن سو آموزششان را به آرامی و همراه با مثال های گوناگون ارائه دهند.

آموزش مفاهیم اولیه فارکس

بهترین سایت آموزشی مفاهیم اولیه فارکس

امروزه دیگر فضای مجازی و اینترنت نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می کنند و افراد از این فضای گسترده استفاده های متنوعی می کنند. فضای اینترنت بستری بسیار مناسب را برای آموزش های مختلف مهیا کرده است و اشخاص می توانند از این بستر استفاده کنند و چیزهای زیادی را یاد بگیرند.

در مورد آموزش فارکس نیز باید گفت که سایت های زیادی در حال فعالیت در این مورد هستند. سایت های زیادی هستند که مسائل فارکس را آموزش می دهند و همه آنها سعی دارند که بهترین ها را در اختیار افراد علاقمند به فارکس قرار دهند. یکی از چیزهایی که در این سایت ها مورد توجه است آموزش مفاهیم اولیه فارکس به شکلی مناسب و حرفه ای است. همانطور که پیش تر گفته شد مفاهیم اولیه فارکس دارای اهمیت زیادی هستند و در واقع بنیان آموزش فارکس در ذهن افراد می باشد و بنابراین باید به بهترین شکل آموزش داده شوند.

اما کدام سایت بهترین مطالب و بهترین آموزش ها را از مفاهیم اولیه فارکس را ارائه می دهد. در جواب این سوال باید گفت که یکی از این سایت های مطرح، سایت معتبر میک تی پی می باشد که بهترین آموزش ها را از مفاهیم اولیه فارکس عرضه می کند. در زیر به برخی از دلایل بهترین بودن میک تی پی اشاره می کنیم:

1.تخصص در فارکس

مجموعه میک تی پی سال هاست که در زمینه فارکس فعالیت می کند و در واقع در این زمینه تخصص دارد. تخصص در آموزش منجر شده است تا میک تی پی بهترین و دقیق ترین آموزش ها را از مفاهیم اولیه فارکس ارائه دهد.

میک تی پی بهترین و به روزترین آموزش ها را از مفاهیم اولیه به شما ارائه می دهد و با ارائه مثال های گوناگون و فیلم های آموزشی سعی می کند تا مفاهیم را به خوبی در ذهن دانش آموزان فارکس جا بیندازد.

2.استفاده از زبانی شیوا و ساده

همانطور که بالاتر گفته شد استفاده از یک زبان ساده و شیوا نقش مهمی در آموزش درست مفاهیم اولیه فارکس دارد و این دقیقا همان کاری است که میک تی پی انجام می دهد. میک تی پی به خوبی می داند که افراد علاقمند به فارکس می توانند از طیف های مختلفی باشند و به همین دلیل است که با استفاده از زبانی ساده مفاهیمی که ممکن است درک آنها کمی دشوار باشد را آسان می کند.

3.تجربه در فارکس

در کنار تخصص چیز دیگری هم به کمک فارکس می آید و آن تجربه بالای این مجموعه در فارکس است. میک تی پی سالهاست که در زمینه فارکس فعالیت می کند و بنابراین خوبی این بازار را می شناسد.

زمانی که تجربه آموزش وجود داشته باشد، مسلما کار آموزش هم بسیار بهتر و پخته تر خواهد بود. در زمینه آموزش مفاهیم اولیه نیز میک تی پی با توجه به تجربه بالای خود بهترین آموزش را ارائه خواهد داد و باعث خواهد شد تا افراد به خوبی مفاهیم اولیه فارکس را یاد بگیرند.

4.ارائه مثال های گوناگون

یکی از کارهایی که میک تی پی در همه آموزش های خود انجام می دهد ارائه مثال های گوناگون و مختلف برای جا افتادن موضوع آموزش است. در مورد مفاهیم اولیه نیز میک تی پی با ارائه مثال های گوناگون سعی می کند تا افراد را حسابی با این مفاهیم آشنا کند.

5.کامل و جامع بودن آموزش

میک تی پی در آموزش مفاهیم اولیه خود هیچ چیزی را از قلم نمی اندازد. این مجموعه و سایت همه نکات لازم و جوانب مفاهیم اولیه را برای شما بازگو می کند تا شما از کامل ترین آموزش برخوردار شوید.

تجربه در این میان خیلی به کار میک تی پی می آید و باعث می شود تا همه نکات لازم جهت آشنایی و درک بیشتر شما از بازار فارکس برای شما گفته شود. برای مثال اگر در میک تی پی درباره مفهوم اولیه اهرم توضیح داده شود همه جوانب آن برای شما توضیح داده می شود.

پس از آن که برای شما توضیح داده شد که اهرم چیست و مثال هایی هم آورده شد؛ آن گاه برای شما توضیح داده می شود که چگونه باید از اهرم های مختلف استفاده کنید و چگونه باید آنها را مدیریت کنید. خطرات استفاده از اهرم های بالا برای شما گفته خواهد شد و انواع حساب ها با اهرم های مختلف برای شما توضیح داده می شوند.

در میک تی پی شما با تمام مفاهیم اولیه فارکس آشنا خواهید شد و این مفاهیم به طور کامل برای شما توضیح داده خواهند شد.

فارکس را بدون شک می توان بازار مالی دنیا نامید. در این بازار بزرگ روزانه، میلیون ها معامله انجام می شود. مهم ترین معامله ای که در فارکس انجام می شود معامله ارز خارجی می باشد. شما از طریق خرید و فروش ارز خارجی در مقابل یکدیگر به سود خواهید رسید. تفاوت فارکس با دیگر بازارهای مالی در میزان ریسک آن است. ریسک معاملات فارکس به خاطر ویژگی هایی چون اهرم بالاتر است و بالطبع سود آن نیز بیشتر خواهد بود.

سخن آخر آموزش مفاهیم اولیه فارکس

مانند هر بازار مالی دیگری، شما برای موفقیت در فارکس نیاز به آموزش و کسب تجربه دارید. شما باید مفاهیم و اصطلاحات بورس را به خوبی یاد بگیرید و ریشه و اساس فارکس را درک کنید. پس از فهمیدن بازار فارکس شما قادر خواهید بود که روند نوسانات قیمت را در فارکس تحلیل کنید و به سود بیشتری برسید.

هم چنین شما برای مدیریت مناسب کارهای خود در فارکس شما نیاز دارید که به خوبی آموزش ببینید. افرادی که بدون آموزش وارد بازار پرنوسان فارکس می شوند مسلما سود کمتری می کنند و حتی ممکن است بخش زیادی از سرمایه خود را از دست بدهند.

در این میان، آشنایی و درک مفاهیم اولیه فارکس نقش مهمی در موفقیت در فارکس دارد. شما باید به خوبی با مفاهیم اولیه فارکس آشنا باشید تا بتوانید کلیت بازار فارکس را درک کنید و کارهای خود را در فارکس پیش ببرید.

آموزش مفاهیم اولیه اهمیت زیادی دارد و بنابراین اشخاص باید آن را از مجموعه ها و سایت های معتبر فرا بگیرند. یکی از این سایت های خوشنام و باتجربه در زمینه آموزش مفاهیم اولیه فارکس، سایت میک تی پی می باشد و افراد می توانند به خوبی از این سایت عالی بهره ببرند تا هر چه بیشتر با فارکس و قلق های آن آشنا شوند.

موسسه میک تی پی سال هاست در این زمینه فعالیت دارد و می تواند شروعی بسیار عالی برای افرادی باشد که می خواهند با فارکس آشنا شوند و در آن موفق شوند.

تخصص و تجربه در کنار هم می تواند باعث موفقیت در هر کاری شود. این دو عامل در میک تی پی جمع شده اند و به همین دلیل است که می تواند آموزش های بسیار خوبی را به شما ارائه بدهد.

نتیجه گیری

مسلما کسانی که فارکس را به خوبی یاد بگیرند همان اشخاصی خواهند بود که در بازار بزرگ فارکس موفق خواهند شد. برای یک آموزش خوب، افراد باید از پایه شروع کنند و به خوبی همه اصطلاحات و  مسائل مرتبط با فارکس را فرا بگیرند. آنها باید به صورت اصولی و ریشه با مفهوم فارکس آشنا شوند تا بتوانند  در آن به سود سرشاری دست یابند.

یادتان باشد که آموزش در هر کاری باعث موفقیت خواهد بود. حال تفاوتی نمی کند که آن کار مربوط به چه موضوعی باشد. با این وجود آموزش در زمینه سرمایه گذاری در جاهایی مانند فارکس بسیار ضرروری تر است چون این بازارها با پول شما سروکار دارند و شما اصلا دوست ندارید که پول خود را از دست بدهید.

بازار فارکس همانقدر که می تواند سودده باشد، همان اندازه هم می تواند به شما ضرر برساند و پول شما را از بین ببرد مخصوصا آن که در فارکس به دلیل استفاده از لوریج(اهرم) شما ریسک سرمایه گذاری خود را بالاتر می برید.

مجموعه موفق MakeTp (میک تی پی) با این هدف تاسیس گردیده تا خدمات متنوعی را عرصه بازارهای مالی جهانی و ایجاد ارتباطی امن بین علاقمندان به سرمایه گذاری و کارگزاران معتبر بین المللی به اشخاص ارائه کند.

یکی از این خدمات مهم، آموزش سرمایه گذاری در بازارهای مالی مانند بورس و فارکس می باشد که میک تی پی در آن عالی عمل می کند. مجموعه میک تی پی برترین آموزش ها را ارائه می دهد و باعث می شود تا افراد از پایه و به شکلی اصولی فارکس را یاد بگیرند. حتما از خدمات بی نظیر این سایت و مجموعه آن بهره ببرید و به خوبی مفاهیم اولیه فارکس را یاد بگیرید.